Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Zamienić silniki

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
Witam, nie mam takiej mozliwosci by to sprawdzic, dlatego pytam - czy silnik od Afri RD07 bedzie pasować do ramy RD04?
Pomyslalem że zamiast inwestowania kilku tysiecy PLN w nowszą Afri moznaby poprostu poswiecic 1,5tys PLN i wstawić nowszy silnik w starą Afri... A moze sie to wogole nie kalkuluje?
Pozdrawiam.


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
Dawid:
Witam, nie mam takiej mozliwosci by to sprawdzic, dlatego pytam - czy silnik od Afri RD07 bedzie pasować do ramy RD04?
Pomyslalem że zamiast inwestowania kilku tysiecy PLN w nowszą Afri moznaby poprostu poswiecic 1,5tys PLN i wstawić nowszy silnik w starą Afri... A moze sie to wogole nie kalkuluje?
Pozdrawiam.

Silnik pasuje tylko czy ten " nowy silnik " za 1500 zł nie będzie potrzebował
remontu...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
No jest to element ryzyka, bo w sumie jak mozna sprawdzic dany silnik bez odpalenia go.
Na Allegro pojawil sie taki silnik, RD07 z 95roku. Niby 25tys km przebiegu, co jest mocno podejrzane. Ale jesli ten przebieg bylby prawdziwy... to bylby rodzyneczek


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Może da się jakoś podłączyć rozrusznik żeby zakręcić wałem i sprawdzić chociaż ciśnienie sprężania


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
hubert:
Może da się jakoś podłączyć rozrusznik żeby zakręcić wałem i sprawdzić chociaż ciśnienie sprężania


ciśnienie sprężania też można oszukać wlewając wcześniej trochę oleum
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
Dawid:
No jest to element ryzyka, bo w sumie jak mozna sprawdzic dany silnik bez odpalenia go.
Na Allegro pojawil sie taki silnik, RD07 z 95roku. Niby 25tys km przebiegu, co jest mocno podejrzane. Ale jesli ten przebieg bylby prawdziwy... to bylby rodzyneczek


Mam silnik zapasowy z przebiegiem 30tys ,tyle ze mój wygląda jakby co dopiero z linii produkcyknej zszedł. Jeśli facet nie oszukuje mozna się domówić i zawieżć silnik do serwisu Hondy lub wogle do porządnego mechaniora . Nie trzeba odwoływać licytacji bo ten silniczek już długo tam wisi. Wcześniej miał kosztować 2500zł najmniej i biła się o niego cała Polska. Ten silniczek ma tu swoją kartotekę

Ostatnio modyfikowany przez Franek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 51
Dołączył: 18.12.2007
Tylko czy nowsza afri to tylko silnik?
Czy wraz ze zmianą silnika nie zmieniono hamulców i/lub zawieszenia?

Nie bić, ja tyko się zastanawiam czy to ma sens.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
zombi:
Tylko czy nowsza afri to tylko silnik?
Czy wraz ze zmianą silnika nie zmieniono hamulców i/lub zawieszenia?

Nie bić, ja tyko się zastanawiam czy to ma sens.


Mówią,że Rd04 Ma lepsze zawiechy. Zapytaj Sambora na PW
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 109
Dołączył: 29.11.2007
I tak najlepsza jest RD03 - w koncu to pierwsza z Afryczek
Ale do rzeczy faktycznie gosciu jakis czas sie ogłasza z tym silnikiem ale może nie jest taki zły i pogadaj z nim może da gwarancję rozruchowa.
Co do silników ja ostatnio znalazłem za 2500 silnik z przebiegiem 300 km od Trampka z 2007 roku a i ponoc to pasuje do RD03 - jakbym miał kase to bym kupił niech leży i czeka na lepsze czasy.
Pogadaj z tym gościem niech udzieli gwarancji albo jedź z moto do goscia i przełozcie ten silnik na miejscu - jak weźmiesz kogos do pomocy to powinno sie w kilka godzin udać - pod warunkiem że wszystko pasuje z RD04 do Rd07 - nie znam się na tym.
Nie wiem dlaczego chcesz zmieniac swój silnik ale może z drugiej strony jednak bardziej się opłaca zainwestować tą kase w twój - a wtedy to bedziesz miał pewność co masz .
Jak zwykle wybór należy do Ciebie i gdybanie na odległość ma nie wielki sens - bo co kto moze doradzić nie widząc twojego moto i silnika tego goscia.


RD03

Ostatnio modyfikowany przez babel
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
Analizowalem remont generalny silnika. wiazaloby sie to z wymianą tłoków i pierscieni na nadwymiarowe i szlifem cyindrow, + mnostwo niespodzianek. koszt napewno minimum 2tys zl. A kto wie w jakim stanie jest sam wał? No a skrzynia biegow? Mozliwe ze jak juz wymieniac to trzeba by wszystko - bez sensu. Poza tym japonskie silniki są dosc precyzyjne i trzeba by naprawde swietnych fachowcow by zrobili taki remont rownie precyzyjnie. Takze jest wielkie ryzyko spartaczenia roboty.
Dlatego za ta sama kase lepiej wziąć drugi silnik. swoj chcę wymienic, bo poprostu jest juz stary i srednio mu ufam (mimo ze nigdy nie zawiodl ). Generalnie jest z nim wszystko ok, troche oleju jedynie bierze. Ale potrzebuję coś pewniejszego bo w przyszlorocznych planach mam dość dużą wyprawę i na tym co mam teraz balbym sie w to pchac A że Africa przypadla mi do gustu, chcę by nadal była to Afri Wiadomo, że najchetniej to kupilbym nowszą Afri o niewielkim przebiegu, no ale $$$
Oprocz silnika napewno zmienic tez by trza bylo cewki zaplonowe bo w RD07 są o wiekszej rezystancji, Moduł zaplonowy to chyba ten sam co w RD04 (?) I gazniki tez (?) A hamulce i zawieszenie - po co zmieniac, Te są naprawdę OK, wogole RD04 jest ok


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Dawid a co sie dzieje z Twoim silnikiem...?????

RD04 i RD07 do 95 roku mają takie same zawiechy. znam gości co mieli rd04 potem rd07 i mówili że warto dopłacić.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 51
Dołączył: 18.12.2007
Możliwe, że nie ma to znaczenia. Ale chciałem zwrócić Twoją uwagę, że motocykl to całość zmieniając silnik możesz zmienić geometrię - poprzez przemieszczenie środka ciężkości. To może mieć znaczenie przy zakrętach. Hamulce wzrost mocy i (chyba) masy to też może mieć znaczenie.

Podkreślę raz jeszcze nie wiem, ale warto pamiętać o tym przy podejmowaniu decyzji. Jest tu sporo dobrych fachowców więc pewnie coś wymyślą.

pozdrawiam
zombi-gawędziasz teoretyk
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
Rambo nic sie nie dzieje zlego oprocz tego ze bierze olej, jak przystalo na silnik 18 letni o przebiegu zapewne przekraczajacym juz 100tys km. Poprostu chcialbym nowszy motor o niewielkim przebiegu. Trzeba sie wkoncu rozwijac co nie? Poza tym chce cos nowszego, by mniej trząść porami o awarie motoru podczas wypraw (aczkolwiek te modele ponoc nigdy sie nie psuja )
Tylko wlasnie pytanie - czy warto bawic sie w zamiane silnika... skierowalem je tutaj, z nadzieją ze moze ktos to przechodzil i sie wypowie


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
jedna ma 100 i bierze inna nie. to nie jest jaki problem bo to przewiduje fabryka.

ja przebiegiem nie jeżdze wiec sie nie znam i niewypowiadam


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: