Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> Africa na TVN Turbo

  

Strony: <<123
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 66
Dołączył: 1.11.2007
No chłopy to ja nie wiedziałem, ze odcinek pilotowy Jednoślada wisi jeszcze w necie.....
A co do @ w Mechaniku to własnie odcinek leci więc jak cos to... zparaszam przed szklany ekran. A tak w ogóle to niech się ktos odezwie kto ma dostep do duuuuzego serwera to cos sie pomyśli......


To ja.. Ryży Koń
Nie pojechałem na zlot twardzieli... żona mi nie pozwoliła
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 4.10.2007
A więc tak. Odcinek edukacyjny telewizyjnego uniwersytetu Ryżego poświęcony regulacji zaworów i wymianie świec w Afri mam zaliczony .
Ten odcinek również mam nagrany na VHS. Teraz pytanie: czy jest jakiś sposób aby zwykłe Video podłączyć do komputra z nagrywarką? Gdyby filmy były w postaci cyfrowej łatwiej byłoby cuś z tym zrobić, choćby przesłać e-mailem
Druga rzecz Ryży wspominał o swoim tekście o Afri w magazynie "Wyprawy4x4". Gdyby ktoś się chciał zapoznać to zrobię skan (mówiąć bardzo cichutko, wiadomo prawa autorskie, nielegalne rozpowszechnianie i takie tam). Tekst bardzo ciekway. Jako laik dowiedziłem się m.in. z czego wynika "lepszość"akcesoryjnej pompy paliwowej Mikuni od fabrycznej
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 14.2.2007
Program jest super , odcinek o zaworach nagrałem sobie na kompa przyda sie jak będe zabierał sie za swoją AT.


RD 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 58
Dołączył: 21.1.2006
janek:
Program jest super , odcinek o zaworach nagrałem sobie na kompa przyda sie jak będe zabierał sie za swoją AT.

Tylko nie wyciągaj chłodnic. Ja mam jeszcze gmole i jakoś sobie z zaworami radzę. Ryzy w swoim programie to o mało co nie wyciągnął silnika z ramy do tej roboty - dostęp do otworów rewizyjnych w pokrywach zaworów byłby wtedy najlepszy. Ale trzeba powiedzieć, że do regulacji zaworów w naszych AT przydałyby się "małe japońskie rączki".
Przy okazji jeszcze raz składam wszystkim Czarnuchom najserdeczniejsze życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia i nadchodzącego Nowego Roku
Piotr

Ostatnio modyfikowany przez michnpio
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 4.10.2007
michnpio:
Ryzy w swoim programie to o mało co nie wyciągnął silnika z ramy do tej roboty (...)

A mi się podobało kompleksowe podejście Ryżego do sprawy. Przy okazji wymienił płyn chłodniczy, zalecił przepłukanie chłodnic. Chociaż pewnie aby to zrobić też nie trzeba ich wyciągać
W każdym razie rozbierając sprzęta, można go lepiej poznać - jak to w życiu
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 66
Dołączył: 1.11.2007
Trza oglądać uważnie i słuchac prowadzącego... powiedziałem, że chłodnice ściągam między innymi po to żeby kamera miała lepszy dostęp
Czekajta z tymi VHSami. Niech ktos mi po 5 stycznia da znac że ma duuuzy serwer to coś się umieści Tylko ciiiiii



To ja.. Ryży Koń
Nie pojechałem na zlot twardzieli... żona mi nie pozwoliła
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 117
Dołączył: 18.12.2007
Ryzy:
(..) Niech ktos mi po 5 stycznia da znac że ma duuuzy serwer to coś się umieści Tylko ciiiiii

Ile potrzeba..?
Powiedzmy 50GB wystarczy?


Pozdrawiam z Torunia i okolic,
Jarek

RD04 '92


Ostatnio modyfikowany przez JareG
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 58
Dołączył: 21.1.2006
Ryzy nie chciałem Cię urazić, z góry przepraszam jeżeli tak to odebrałeś.
Ja wyznaję zasadę, że nie należy grzebać w sprzęcie ponad to co jest niezbędne przy wykonywaniu określonej czynności. Może się np. okazać, że po ponownym zamontowaniu chłodnic można nie osiągnąć szczelności układu chłodzenia - gumowe węże mogą przeciekać na połączeniach z metalowymi króćcami chłodnic nawet po max skręceniu obejm ( trzeba będzie kupić nowe ).
Moja zasada nie grzebać w sprzęcie bez potrzeby, wykonywać zalecane okresowe czynności obsługowe. Chyba , że mamy jakieś niepokojące objawy to wtedy należy szukać ich przyczyny.
A tak przy okazji chciałbym naszym Forumowiczom przypomnieć ( mówił chyba o tym również nasz telewizyjny kol. Ryzy ), że niewłaściwy luz na zaworach może spowodować uszkodzenie układu rozrządu , a w skrajnym przypadku nawet całego silnika. Więc jeżeli ktoś jeszcze tego samodzielnie nie robił niech się za to nie zabiera - właściwe dobranie luzu pomiędzy trzonkiem zaworu, szczelinomierzem i dżwigienką ( dobranie siły z jaką szczelinomierz przesuwa się między nimi ) oraz właściwe dokręcenie nakrętki kontrującej wymagają pewnego doświadczenia.
Serdecznie pozdrawiam
Piotr
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
michnpio:
Ryzy nie chciałem Cię urazić, z góry przepraszam jeżeli tak to odebrałeś.
Ja wyznaję zasadę, że nie należy grzebać w sprzęcie ponad to co jest niezbędne przy wykonywaniu określonej czynności. Może się np. okazać, że po ponownym zamontowaniu chłodnic można nie osiągnąć szczelności układu chłodzenia - gumowe węże mogą przeciekać na połączeniach z metalowymi króćcami chłodnic nawet po max skręceniu obejm ( trzeba będzie kupić nowe ).
Moja zasada nie grzebać w sprzęcie bez potrzeby, wykonywać zalecane okresowe czynności obsługowe. Chyba , że mamy jakieś niepokojące objawy to wtedy należy szukać ich przyczyny.
A tak przy okazji chciałbym naszym Forumowiczom przypomnieć ( mówił chyba o tym również nasz telewizyjny kol. Ryzy ), że niewłaściwy luz na zaworach może spowodować uszkodzenie układu rozrządu , a w skrajnym przypadku nawet całego silnika. Więc jeżeli ktoś jeszcze tego samodzielnie nie robił niech się za to nie zabiera - właściwe dobranie luzu pomiędzy trzonkiem zaworu, szczelinomierzem i dżwigienką ( dobranie siły z jaką szczelinomierz przesuwa się między nimi ) oraz właściwe dokręcenie nakrętki kontrującej wymagają pewnego doświadczenia.
Serdecznie pozdrawiam
Piotr

z tym że nie należy przesadzać z grzebaniem to się zgodzę ale uzyskanie szczelności na wężach to kłopot nie jest.
Co do regulacji zaworów to nie jest tak źle a przedstawiasz to jako problem, a do tego w pesperktywie awaria silnika i rozrządu ,
jedynym kłopotem przy zaworach jest ciasnota przy regulacji i jeśli już to to może utrudniać wykonanie czynności.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 66
Dołączył: 1.11.2007
Michnpio looooz przeciez nie mamy po 5 lat
A co tu robi JareG ???? Czyżby też był czarnuchem.... o czyms nie wiedziałem wczesniej? Jarku odezwę sie pop 5 stycznie to wrzucisz to i owo na serwerek
Co do regulacji zaworów w Afri to najwazniejsze moim zdaniem jest zaopatrzenie się w odpowiedni klucz do regulacji w.w. i będzie git. U mnie żaden zaworek nie wymagał regulacji i dobrze bo klucza takowego nie mam a ostateczne rozwiązanie przy pomocy szczypiec czy innych kombinerek to podcieranie dupy szkłem tak na prawdę.



To ja.. Ryży Koń
Nie pojechałem na zlot twardzieli... żona mi nie pozwoliła
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 117
Dołączył: 18.12.2007
Ryzy:
A co tu robi JareG ???? Czyżby też był czarnuchem.... o czyms nie wiedziałem wczesniej?

A bo ja jestem wszedzie (=tam, gdzie warto byc )

Jarku odezwę sie pop 5 stycznie to wrzucisz to i owo na serwerek

OK.


Pozdrawiam z Torunia i okolic,
Jarek

RD04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 4.10.2007
Dzisiaj (niedziela 16.03) w części programu Mechanik nasz Kolega Ryzy pokazywał jak założyć automatyczne smarowanie łańcucha. Rzecz jasna na przykładzie Afri Powtórki dla zainteresowanych:
poniedziałek 17.03 - godz. 14.30
wtorek 18.03 - godz. 20.30
czwartek 20.03 - godz. 8.00 i 21.45
piątek 21.03 - godz. 12.30
Nagram na ..............VHS
Może powrócimy do idei umieszczenia wszystkich odcinków gdzieś na serwerze ku potomności?
 
Strony: <<123

  

     Skocz do forum: