Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Akcesoria i części >> zrób to sam-kufry aluminiowe....po raz setny:)

  

Strony: <<1234567>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 566
Dołączył: 15.2.2006
Widzę że temat jak najbardziej na czasie dla mnie...

Bo też się szykuje do hm hmhm ,,kombinacji" domowego kombinatorstwa...
Ale już wiem że to bedzie albo sukces albo klapa.. i wtop pieniedzy....
Kamaz właśnie dzwoniłem w piątek na ul.Miedziana i arkusz blachy alu. gr. 1,5 wymiary 1250 x 2500 mm. koszt 300 zeta...akórat wsam raz na dwa kufry styka...
Jak ja to planuje zrobić.... nie posiadajac warszatu , garażu. i bedąc skompcem na spawania nawet po 80 gr. za cm.. wiedząc ze za każde 3 cm. ( czyt 3 x 0,8 = 2,4) mozna hmm .,,
Ano mój kolega-pracownik co to w ślusarce i metalach siedział lat ....20? i co sie zna. zdeka. podpowiedział mi co i jak mozna zrobić ano:
primo nie spawać jak za drogo.. tylko nity i silocon.. silocon. nie ten octowy tylko neutralny 1 albo specjana masa która jest używana do łaczenia blach w samochodach wie ktoś jak to sie nazywa? masa łacząca uszczalniajaca.?
proponował mi blache ryflowana ale odpada bo za ciezkie zostaje alu.. tak jak chcialem od poczatku..
spawanie też olewamy i wstepny pomysł jest taki, że:
wycinamy z arkusza tzw ,,krzyż" a boki zaginamy do góry i juz mamy pudło bez przykrywki. pokrywki, jakkolwiek to zwać....
i teraz tylko pytanie o łączenie boków..scianek
1-na kątownik i nity plus silocon lub inne ustrojstwo uszczelniająco-brudzące ?
2-przy wycinaniu boków , obliczmy dodatkowe 1,5 cm. tzw. nadmiaru boku i zaginamy na tzw. zakładke ? co możemy miec na jednej sciance tylko łaczenie i nie łaczyć ,,zakładkę" z bokiem poprzez nity.... a zrobić otworki i przymocowac uchywty tzw. ,,ucha" ?..no i uszczelniacz
pokrywka tak samo z tego co zostanie arkusza.
można zrobić poprzez zagiecia blachy z nadmiarem materiału na boki i połacznie poprzez pojedyńczy nit. i uszczelniacz. lub mały tontownik..

I jeszcze kwestia zamków ...itp. pierdól do zamykania kufrów. jak już słyszałem w sklepach dla żeglujacych jest tego typu pierdół sporo.

no i same zamki do łaczenia z motocyklem... ale to już pózniej bede sie martwił..

jak ktoś to zrozumie co napisałem to stawiam
a jak ktos w ten sposób zrobi kufer i bedzie ,,działał" czyt. nie rospadnie sie przy pierwszej glebie to mi stawia

to taki pomsył który mi chodził pare hmm miesiecy po głowie i który bede realizował w styczniu... tylko jeszcze trzeb bedzie sie zastanowić na wymiarami kufrów i cos mi sie wydaje ze trzeba bedzie nowy temat założyć co by kłótni nie było czy 41 litrów czy 50 ma być w afri.. a jak bedzie to wyglądało i td itd..
Dobra kończe wywody bo mi hm hm hm drink stygnie .. pozdrawiam świątecznie..



Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
nowy011:
Widzę że temat jak najbardziej na czasie dla mnie...

wycinamy z arkusza tzw ,,krzyż" a boki zaginamy do góry i juz mamy pudło bez przykrywki. pokrywki, jakkolwiek to zwać....
i teraz tylko pytanie o łączenie boków..scianek
1-na kątownik i nity plus silocon lub inne ustrojstwo uszczelniająco-brudzące ?
2-przy wycinaniu boków , obliczmy dodatkowe 1,5 cm. tzw. nadmiaru boku i zaginamy na tzw. zakładke ? co możemy miec na jednej sciance tylko łaczenie i nie łaczyć ,,zakładkę" z bokiem poprzez nity.... a zrobić otworki i przymocowac uchywty tzw. ,,ucha" ?..no i uszczelniacz
pokrywka tak samo z tego co zostanie arkusza.
można zrobić poprzez zagiecia blachy z nadmiarem materiału na boki i połacznie poprzez pojedyńczy nit. i uszczelniacz. lub mały tontownik

ja rozumie tylko jedno małe ale powstana ci 4 kwadraty które beda odpadem kwadat ten bedie miał boki o wysokosci kufra
w kufrach zega masz rozwiozany inczej ten problem
mianowice boki sa robione z jednego kawałka a dno i pokrywka z drugiego mniej odpadu poztym łaczac na zakładke dno z pokrywka wzmacniasz dno cos jak na tym rysunku sorki robiony na szybko i od reki


zeby było łatwiej zakumac podglodowe fotki kufrów zegi
połaczenie dna ze sacianami boczymi jest zgrzewane mzona nitowac spawanie bedzie mniej opłacalne choc łatwijsze w spasowaniu nie tzreba zaginac konców blachy




tu mamy połaczenie pokrywki z profilem uszczelnaijaco wzmacnajacym
znowu widac połaczenia zgrewalne a rogi pokrywki spawane 4 spawy po 3 cm w połączneiu z profilem mamy zwiekszana wytzrymałosc


sama pokrywka i szczeguł spawania plus widok na profil

wsrodku kufra i najdłuzszy spaw mozna zastopic połoczniem nitowany na zakładke dodajc padsek z blachy do srodka

nowy011:
jak ktoś to zrozumie co napisałem to stawiam
a jak ktos w ten sposób zrobi kufer i bedzie ,,działał" czyt. nie rospadnie sie przy pierwszej glebie to mi stawia



nowy czekam na a jak postawisz krate to ci namluje rysunki wykonawcze tych kufrów wedle twego projektu


transalp'06

Ostatnio modyfikowany przez _palel_
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 566
Dołączył: 15.2.2006
no też tak mozna zrobic............. i teraz bede myslał czy tak nie będzie faktycznie hm hm mocniej wytrzymałe przy ewe. glebie..
Ale hmm pracy raczej wiecej.. i nitowania wiecej..i zabawy przy pokrywce dna czyli spodzie..... ale hmm mozna np. boki zrobic z blachy 1,5 mm. a dla odmiany spód zrobic z jeszcze grubszej np. 2mm. co by wzmocnić..

prz moejej opcji tzw. krojenia na krzyż ... czyli 5 kwadratów ( prostokątów) można faktycznie zrobić na tzw. zakładke.. gdzei beda mneij widoczne nity bo bedzie ich mniej....
lub boki połączyc bez tzw. zakładki tylko połączyć ..do czoła" i dać kątownik i nity....

No jeszcze pomyśle i się bede zastanawiał........

Panel.. twój pomysł ma duzy plus nad tym moim ..improwizowanym pomysłem" że przy jakielekolwiek glebie będą twoje ,,puszki" bardziej wytzymałe i odporne.. poprzez wzmocnienia nitowe podstawy...

hmmm hmm ide jeść dalej....


Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
w jednym jak i drugim przypadku potzebujsz zaginarki do blach dno grupsze dodaje ciezaru a chodzi o pewien kompromis waga - wytzrymałosc

puche zrobic sjest stosunkowo łatwo ale najtrudniesz rzecza bedzie włąsnei połaczeni kufra z pokrywka




transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 566
Dołączył: 15.2.2006
Maszyna jest tzn. zaginarka..

Tylko jeszcze trzeba pomyśleć o wymiarach,,,, ale zakłądam że zrobie już jakieś większe kufry ...symetryczne..., Pózniej bede się martwił symetrycznosią czy też zmiana tłumika na owalny itd. w styczniu dam znaka jak ida prace...... czy też przypadkiem z lenistwa nie popadne w


Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 220
Dołączył: 5.9.2006
witam.
moze ktoś powiedzieć albo zapodać linka gdzie kupić te zamki jachtowe?
pozdrawiam


stopki centralne do RD07 sprzedam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 566
Dołączył: 15.2.2006
Dobra Panowie ... wszystko już prawie mam skalkulowane oprócz zamków ..( osprzet jachtowy maja w Wawce na Waryńskiego .. podobno)
Blacha jaka miała być początkowo to arkusz 1250 x 2500 . ale stwierdziłem ze te rozwiązanie o którym bełkotałem w wcześniejszym poscie jest hmm mało ekonomiczne ( arkusz 300 zeta ) i za dużo odpadów.. po nowym przeliczeniu i sposobie cięcia gięcia . zostaje Arkusz 1000 x 2000 gru. 1,5 mm. o symbolu A1Z4 średni twardy. także nei wiem czy jest optymalnie dobrym do zastosowania .. ale koszt arkusza 188 zł.
Sposób cięcia gięcia się zminił.. ale o tym to pozniej napisze w jaki sposób.. zrobie..... jak sie dowiem jak się wkleja zdjecia itp.

Prośba o sugestię dotyczącą wymiarów kufra.. ja do wstepnych obliczeń
260 x 380 x 440 wys.
szerokość raczej bym chyab zostawił na 260
ale zastanawiam sie nad długoscią czy by ja nie powiekszyc ? z 440 na max 500
wysokość optymalnie 380 i raczej bym jej nie ruszał...
takze spece jakie sa wasze doświadczenia z gotowymi kuframi jeżeli chodzi o wielkości ..? co byście zminili zmniejszyli powiększyli.. żeby optymalnie wykożystac , wygospodarować jak najwięcej miejsca nie tracąc komforty dla plecaka.. ...( wygląd ? hmm potem będe się martwił)
Za wszelkie rady dziękuje..
A jak wypali ..... to sami zobaczycie na zlocie w Kletnie


Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Widze ze temat idzie w dobrym kierunku. Sukces jest juz wyczuwalny 1

Znalazlem strone z zamkami - moze sie komus przyda http://www.cisak.pl/ait/strona/spis.htm

Jesli masz problemy z wklejaniem fotek poslij mi na robifire@o2.pl
Wkleje je niezwlocznie i bez problemowo.


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!


Ostatnio modyfikowany przez robifire
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 566
Dołączył: 15.2.2006
Zdjecia to porobię jak bede już wycinał....
chodziło mi o zdjęcia z rysunku odręcznego . ale zapomniałem ze nie posiadam skanera
to może pozniej

Zadzwoniłem do tej firmy .. maja mi podesłać katalog aktualny z zamkami zawiasami i cenami... bo na stronie maja tylko część oferty..
No sie okaże że nie trzeba bedzie latac i szukać po sklepach zamków tylko z katalogu doślą..
Dla przykładu zamek z wkładką patentową 24 zeta .. taki sam jak na zdjęciach co zapodał Palel.. no prawie taki sam.. ta sama technika



Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,

Ostatnio modyfikowany przez nowy011
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
nie polecam zamków z wkładką patentową ... jak zgubisz to owiele trudniej to otworzyć, a takie proste zamki do skrzynek ,szafek metalowych otworzysz spinaczem. paten to dla złodzieja żadne utrudnienie sobie kłopotu narobisz . jestem z tej branzy i zajmuje sie otwieraniem awaryjnym

sorry zboczenie zawodowe


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły

Ostatnio modyfikowany przez chinol
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Jakis czas temu pytalem w tej firmie o zamki z takim samym nr klucza - czyli jeden klucz do wielu zamkow - i nie bylo z tym zadych problemow.
Liczac dwa klucze do zamka to jest co gubic... a i tak bedzie czym otworzyc - wiec chyba to nie problem.


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
jeśli maja takie zamki z systemem jednego klucza no to git, zawsze mozesz tak z 6 ukryć w różnych częściach motocykla a poważnie myslę ze to nie bedą z wkładka patentową ( patrz zapadki z blaszek a nie z kołeczków )


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 566
Dołączył: 15.2.2006
chinol:
nie polecam zamków z wkładką patentową ... jak zgubisz to owiele trudniej to otworzyć, a takie proste zamki do skrzynek ,szafek metalowych otworzysz spinaczem. paten to dla złodzieja żadne utrudnienie sobie kłopotu narobisz . jestem z tej branzy i zajmuje sie otwieraniem awaryjnym

sorry zboczenie zawodowe


No ja zakładam że owe klucze do tych ,,skrzynek" będę miał przypiete do kluczyków od stacyjki.. co za tym idzie ze jak zgubie to już wszystko..

A mam pytanie jak często sie wam zdaża zgubić . klucze od motocykla.?
nawet w najgorszym amoku alko. zawsze klucze mam przy hm hm ..du//e"
Czyli nie ma takiej możliwosci...

Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś zgubił klucze od motocykla i ich nie znalazł.. zakładajac smycze łańcuchy inne sprzączki do trwałego połaczenia właściciela z ,,najcenniejszym" skarbem. KLUCZAMI>>>




Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
he he byłó crasz test kufra zegi
nie sa wcale tak wytzrymałe jak myslimy
pzry 50 na dzisiejszym sniegu i lodzie podnim wyjebałem orła 1
i troszke go zgieło srogi impet był mi nic do wymiany mam lusterko i kufer do klepania 1 narazie dakje se spokuj bo zmarzłęm
bedie roboty na jakąś krzynke


transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
mógłbys mi podesłać fotki kufrów po glebie. wazne bo mysle ze by zrobić z 2mm blachy i sie zastanawiam. waga kufra wzrasta o 1 kg


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły
 
Strony: <<1234567>>

  

     Skocz do forum: