Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Akcesoria i części >> zrób to sam-kufry aluminiowe....po raz setny:)

  

Strony: 1234567>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 129
Dołączył: 5.3.2006
Siemaneczko
wiem żę temat alu-kufrów wałkowaliśmy na forum już z tysiąc razy, ale proponuje zebrać w tym poście troche danych pomocnych przy samodzielnym wykonaniu kufrów z kilku powodów:
-ceny producentów są do h...nie podobne
-funkcjonalność kufrów akcesoryjnych???jak funkcjonalność???
-relacja: cena-jakość-funkcionalność?? często nie do przyjęcia
-itd itd itd....i tak m ożna pisać i pisać
a najbardziej mnie wkurwiają ceny-co oni z platyny te kufry robią???

dlatego otwieram posta w którym proszę o zamieszczanie "danych" jakie powinny spełniać "idealne kufry" zdaniem kolegów, patenty, rozwiązania, i co powinny mieć a czego lepiej unikać itd,
i najceniejsze-rady od tych którzy samodzielnie robili takie kufry: matriał, techniki mocowania itd itd itd,
ja już szukam blachy i powoli przymierzam się do rzeźbienia- także czekam na rady i porady
ps.zdjęcia mile widziane
pozdro i do rychłego


N53o 03.728" E021o 36.273"

...los zawsze sprzyja tym którzy stawiają mu czoła...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
troszke cie zdołuje ale centymetr spawu aluminium w tigu to około 3zł wiadomo ze jesli dózo to jest negocjacja ale policz sobie tylko spawanie juz wychodzi drogo


transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 111
Dołączył: 13.11.2006
ja bede sam robil alukufry po nowym roku. mam juz troche patentow w glowie jak to przeprowadzic. foty wrzuce na forum, co do spawania to mozna znalezc dobra firme po 0,80 zl za cm. ja policzylem ze koszt wykonania kufrow na wzor Zega-Touratech wyniesie ok 500PLN (aluminium PA6, najwiekszy koszt to spawanie)


AT RD07 & CBR600F & 12GS - nie gryza sie

nowe gg: 2597944, stare zepsulo sie


Ostatnio modyfikowany przez kamaz
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 220
Dołączył: 5.9.2006
siema.
strażaku wpadnij do bielska podlaskiego to zobaczysz moje wypociny.pogoda piękna a do przejechania masz 150km.też mam troche patentów i doświadczeń a co zobaczyć na żywo to nie opis z forum.fakt że największym problemem jest koszt spawania aluminium. tu mam pytanie do Palela bo jest spawaczem. czy koniecznie trzeba spawać TIGiem?można przecież spawać też MIGIEM ze drutem do aluminium i osłoną argonową. wiem że spaw bedzie brzydszy ale mi akurat na tym najmniej zależy.można zakombinować od kogoś migomat, kupić drut i małą butlę argonu i samemu sie pobawić.koszty na pewno sie zmniejszą.drugi problem to gięcie.blacha gnie się ładnie ale już jakiś profil albo zawinięcie od razu sie załamuje.
spadam na karpia
pozdrawiam i Wesołych


stopki centralne do RD07 sprzedam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 227
Dołączył: 8.1.2005

Podstawe kupilem od Mirka tzn pospawane termosy z pokrywami ale bez zaczepow,zamkow,mocowan itp.
Spawy byly wpozadku ale troszke za pardzo przyszlifowane
reszte robilem sam wlacznie z zawiasami

-Osobiscie zrezygnowalbym ze spawow na rzecz kontownikow-tak wnioskuje po sezonie uzytkowania-blacha 1,5 mm gieta pod katem 90` tzn bez takiego zaokraglenia(nie wiem jak to sie fachowo nazywa ) jest slabiutka.
-Konieczne sa wzmocnienia na tylna sciane dalem na rogi aluminiowe kontowniki ,a na sciane 2 plaskowniki-wszystko zlapalem chewtami co pare centymetrow a kontowniki przynitowalem.Chewtow nie polecam bo zanim zlapalo plaskownik to blache juz palilo ale czlowiek uczy sie na bledach
-no i mamy juz mocowanie-w plaskownikach wywiercilem 4 dziury i na sztywno sa przykrecone do stelarzy
-zawiasy sa 2- -hand made-ciezko mi wytlumaczyc-moge zrobic fotki-ogolnie zawias jak zawias tyle zeby byla mozliwosc odchylenia klapy i otworzenia ;] Ale odradzam stosowania zawiasow-wygodniej miec zdejmowana klape.
-hmmm co tam jeszcze bylo....
-aaa dalem wzmocnienia zewnetrznej sciany zeby przy upadku sie nie schowala do srodka w postaci 3cm kontowniczkow przynitowanych do klapy dzieki czemu sciana oprocz bagazy ma na czym sie oprzec
-no i uszka kupilem w pierwszym lepszym sklepie dla tirow-wybor duzy a cena smieszna--przynitowalem po 4 na klape i tylna sciane co by picko czy karnisterek sobie przyczepic
--a i 3 cm plaskownik wygiolem pod katem 90` co by butelka sie nie wyslizgiwala
Ogolnie patenty proste jak konstrukca młotka ale działaja

--jeszcze jedna rzecz zapomnialbym-jak wieszacie kufry to zwrocie uwage na odleglosc od ziemi do kufra z przodu-ja troche zwalilem i mam za nisko i musze scinac rog zeby nog sobie nie polamac

POZDROWISKA i WESOLYCH SWIAT


Komar3>WSK>Junak M10>XJ600>AT RD07`95
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 111
Dołączył: 13.11.2006
magnus44:


-Osobiscie zrezygnowalbym ze spawow na rzecz kontownikow-tak wnioskuje po sezonie uzytkowania-blacha 1,5 mm gieta pod katem 90` tzn bez takiego zaokraglenia(nie wiem jak to sie fachowo nazywa ) jest slabiutka.


Magnus, a z jakiej blachy robiles swoje kufry? czemu twierdzisz ze blacha zagieta pod katem prostym jest slaba? ja chcialbym uniknac az tylu katownikow - nie chce zeby to wazylo zbyt wiele

napisz tez czy uszczelniales jakos kufry?


AT RD07 & CBR600F & 12GS - nie gryza sie

nowe gg: 2597944, stare zepsulo sie


Ostatnio modyfikowany przez kamaz
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 220
Dołączył: 5.9.2006
apropo uszczelniania to nie radze stosować silikonu.kiedyś zrobiłem kufry z dużych baniek po oleju i uszczelniłem silikonem.do dziś wszystko co w nich sie znajdzie śmierdzi "octem ".nie pamiętam jaki silikon zastosowałem ale może są jakieś które tracą zapach po wyschnieciu. może taki do klejenia akwariów byłby dobry?wybór jest duży.warto zwrócić na to uwagę.wyobraźcie sobie że jecie chleb o zapachu silikonu


stopki centralne do RD07 sprzedam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 220
Dołączył: 5.9.2006
http://nomads.smugmug.com/gallery/1037547
tu są foty jak ktoś sam lepi baniaki.widać że nie spawa tylko zagina na narożach na zakładkę
. moze to wzmacnia konstrukcyję i nie trzeba spawać?


stopki centralne do RD07 sprzedam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
wasilczuk:
siema.
tu mam pytanie do Palela bo jest spawaczem. czy koniecznie trzeba spawać TIGiem?można przecież spawać też MIGIEM ze drutem do aluminium i osłoną argonową. wiem że spaw bedzie brzydszy ale mi akurat na tym najmniej zależy.można zakombinować od kogoś migomat, kupić drut i małą butlę argonu


nalezy jescze wyminic rolki w podajniku na te do aluminiu wymiec prowadnice drutu na teflonowa i mnóstwo wprawy bo alu sie mieko leje pozaty wytrzymałos takie go spawu bedzie mizerna cienkei balchy spawa sie dosc powoli i trudniej nie jako
stawiam dózy browar jak dasz rady na zwykłym półautomcie to dobrze pospawac

ja szybko zkarkulowałem ze bardiej mi sie opłaca kuic zegi niz bawic sie samemu raz czas dwa jakos wykonania i bo pzreciez nie wyjda mi pierszwe dwie sztuki takie same

pozaty alumnium nie jest jakos zdrowe do spawania
i wole go unikac


transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 227
Dołączył: 8.1.2005
kamaz:
Magnus, a z jakiej blachy robiles swoje kufry? czemu twierdzisz ze blacha zagieta pod katem prostym jest slaba? ja chcialbym uniknac az tylu katownikow - nie chce zeby to wazylo zbyt wiele
napisz tez czy uszczelniales jakos kufry?


przypatrz sie krawedziom kufrow zega ,nie sa one idealnie ostre tylko zaokraglone i wydaje mi sie ze wlasnie dzieki temu sa tak sztywne.Domowymi sposobami nie da sie tego zrobic a to sa najslabsze punkty kufrow.Bez tego sciany sa dosc watłe(przynajmniej u mnie) W Ałtaju miałem bardzo delikatna glebe na błotku i sciana niestety troszke ustapila.Dobrym rozwiazaniem tez jest zastosowac jakies miekkie stelaze bo przy tej glebie stelaz lekko sie odgial dzieki czemu nie zgubilem kufra

Uszczelniac nie uszczelnialem bo termin wyjazdu sie zblizal nieubłaganie a mialem kupe roboty z samym ich przymocowaniem
Ale to jest konieczna sprawa bo wszystko w srodku pokrywa sie kurzem
Widzialem calkiem ciekawe rozwiazanie-mianowicie uszczelnienie cieniutka karimata-podobno zdaje egzamin a pokrycie wnetrza kufra tlumi wszystkie stuki-puki.Poprostu nie trzeba sie martwic o odpowiednie ulozenie bagazu.



Komar3>WSK>Junak M10>XJ600>AT RD07`95
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 11.12.2006
Panowie nie wiem czy wiecie ale u mnie na wsi można kupić tig-a za 800 zł. jeżeli ktoś ma zacięcie i umiłolwanie do aluminium, ocynku, nierdzewki to taki sprzet byłby dobry. A co do ceny to nie sie pomylilem (sasiad prowadzi sklem w którym takie coś można kupic) - a no i ten tig ma mozliwość normalnego spawania elektrodami tak jak transformatorem. Może warto sie rozejrzec i sie sklepać w kilka osób??


Cause I'm insane in the brain.....

Ostatnio modyfikowany przez Reinchardt
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
Reinchardt:
Panowie nie wiem czy wiecie ale u mnie na wsi można kupić tig-a za 800 zł. jeżeli ktoś ma zacięcie i umiłolwanie do aluminium, ocynku, nierdzewki to taki sprzet byłby dobry. A co do ceny to nie sie pomylilem (sasiad prowadzi sklem w którym takie coś można kupic) - a no i ten tig ma mozliwość normalnego spawania elektrodami tak jak transformatorem. Może warto sie rozejrzec i sie sklepać w kilka osób??


reinchardt aluminuim ta maszyne nie pospawasz nie ma pradu zmienego
nima wygasznia łuku i zajrzenia bez kontaktowego
jest to własciwie inwentor ktury ma w opcji prostego tiga
najtasza maszyna do aluminium w tigu to koszt okoo 14 000 zł
a ona jescze nie spawa "ostra" elktroda bo te pzowyzej 20 000zł
stoja a jak bediecie chieli foto zegów mówic moge zroboic szczegółowe



transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 11.12.2006
palel_ z tego co od Ciebie przeczytałem to widze ze sie na tym znasz. Ja niestety nie do konca... chcialem byc pomocny a tu zonk... Ale wracając do tematu może taniej ( i łatwiej) byłoby wykonać samą konstrukcję z kontowników i blachę przynitować do niej uszczelniając np cienką uszczelką. Poza tym przy jakiejs ewentualnej glebie i rozdarciu spawu nie trzebaby było się martwić że trzeba jechac do jakiejs firmy i bulić ciężką kase za zasmarkanie 5 cm aluminium


Cause I'm insane in the brain.....
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 100
Dołączył: 12.4.2005
Witam - ja strugałem 2 kpl. aluminiaków. Mój prototyp nie został sprawdzony w trasie ( o drugim niech wypowie się Jarek).
Ważne tematy: blacha - musi byc stopowa np.PA6 coby nie powstały mikropęknięcia przy gięciu na zimno, ja zamontowałem zamki skrzynkowe to takie z jęzorem wewnątrz kufra lepszejszym rozwiązaniem będą zamknięcia jachtowe - będe to zmieniał w zimie. W kpl. Jarka na górze robiłem rant (zawijkę) wzmacniającą i chyba pomaga tzn.stabilizuje skrzynke, wewnątrz można wstawić wzmocnienie z blachy ryflowanej.
Im więcej różnych uchwytów i uchwycików tym lepiej. Acha zawiasy mam tak zamontowane aby można było zdjąć pokrywe.....chyba tyle.
Największy problem ---- chętny spawacz z odpowiednim sprzętem i chęciami ( takim nie brakuje zajęcia) a tak jak pisał Palel nie jest to najzdrowszy sport.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 111
Dołączył: 13.11.2006
Mazy:
Ważne tematy: blacha - musi byc stopowa np.PA6 coby nie powstały mikropęknięcia przy gięciu na zimno,


nareszcie jakies konkretne info na temat giecia kufrow. Mazy a o co chodzi z tym wywinieciem kufra? czemu to ma konkretnie sluzyc? chodzi o wywiniecie gornej krawedzi? a to wzmocnienie z blachy ryflowanej to na tylna sciane? tam gdzie mocowania do stelazy?

czy ktos sie orientuje ile moga kosztowac dwa arkusze aluminium PA6, grubosc 1,5mm, wymiary 1000x1200mm?


AT RD07 & CBR600F & 12GS - nie gryza sie

nowe gg: 2597944, stare zepsulo sie
 
Strony: 1234567>>

  

     Skocz do forum: