Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Sprzegło

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 17.10.2004
W mojej AT pojawilo sie dziwne stukanie, sądze ze przyczyną jest luz w okolicach kosza sprzęgłowego. Pytanie jest czy on powstaje na łozysku cz...??????(PO WCIŚNIĘCIU KLAMKI CICHNIE)Jezeli ktoś orjętuje się w temacie prosze o pomoc.
POZDRAWIAM


MotoTroll
 
Gość
nie wim co to jest , ale też tak mam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witam. u mnie wystepuje wkurzajace stukanie przy hamowaniu silnikiem, przy wcisnieciu sprzegła cichnie. czy chodzi wam o to samo? jak domyslacie sie cóż to moze byc, dajcie znać. chętnie się tego pozbędę


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 17.10.2004
MOZNA TEGO POSŁUCHAĆ NA MAZURACH ALBO BIESZCZADACH
A WYSTĘPUJĄ TAKZE PRZY SPUSZCZANIU Z OBROTÓW, CZY TYLKO PODCZAS JAZDY??
POZDRAWIAM


MotoTroll
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
tylko podczas jazdy



98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 17.10.2004
CZY TO SĄ METALICZNE DZWIĘKI???????
BO PRZY TAK DUZYCH WIBRACJACH CZESTO ZDAZA SIĘ ZE ELEMENTY NADWOZIA POD WPŁYWEM WIBRACJI W PEWNYM ZAKRESIE PRĘDKOŚCI OBROTOWYCH UDERZAJĘ LUB TEZ SAME Z SIEBIE WYTWARZAJĄ DZIWNE ODGŁOSY!!!PRZYPOMINAJĄCE STUK!!!!! A ZWŁASZCZA PRZY SPUSZCZANIU Z OBROTÓW!!!!
POZDRAWIAM!!


MotoTroll
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 17.10.2004
CZY TO SĄ METALICZNE DZWIĘKI???????
BO PRZY TAK DUZYCH WIBRACJACH CZESTO ZDAZA SIĘ ZE ELEMENTY NADWOZIA POD WPŁYWEM WIBRACJI W PEWNYM ZAKRESIE PRĘDKOŚCI OBROTOWYCH UDERZAJĘ LUB TEZ SAME Z SIEBIE WYTWARZAJĄ DZIWNE ODGŁOSY!!!PRZYPOMINAJĄCE STUK!!!!! A ZWŁASZCZA PRZY SPUSZCZANIU Z OBROTÓW!!!!
POZDRAWIAM!!


MotoTroll
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
tak sa to dzwieki metaliczne!! zauwazylem ze jak hamuje silnikiem z wiekszych predkosci i na wyzszych biegach to te odglosy sa cichsze lub ich brak, a potrafia wystepowac nawet przy smarowaniu lancucha jak na centarlnej stoi. ale teoria jest ciekawa i chcialbym w nia wierzyc, bo sa niepokojace. dzieki


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 2
Dołączył: 31.10.2004
Witam
Moim zdaniem niema się czym przejmować powodem tych dźwięków jest koszyk sprzęgła a właściwie małe dołki które powstają na nim pod wpływem pracy z tarczami sprzęgła, czego efektem jest luz między tarczami a koszykiem i ten dźwięk. Może się on nasilać po wymianie sprzęgła z oryginalnego na podróbki typu EBC powodem jest mniejsza precyzja wykonania podróbek. Jest to przypadłość wszystkich fałek Hondy to samo było w moim poprzednim moto XL600V i NTV.
Pozdrawiam.

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Ten dzwiek jast wywolywany przez wyrobienie sie sprezyn koszowych w sprzegle (nie tych odpowiedzialnych za docisk tarcz) tylko zmiekczajacych prace -sa na dnie kosza i nie sa wymienialne.Jest to typowe dla silnikow VT Hondy.Nie jest to awaria niebespieczna i nie wplywa negatywnie na prace calego ukladu napedowego-pomijajac denerwujace stuki na biegu jalowym.Sposobem na naprawe jest uzycie potkladek pod te sprezyny .Ta operacja wymaga jednak wprawy ale wielu motocyklowych mechanikow wie jak to sie robi.Problemy takie nie wystepuja w modelach po 96 roku-no powiecmy ze wystepuja zadziej,producent wprowadzil twardsze sprezyny.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 17.10.2004
KTO MA RACJE?? JA MAM MODEL Z 98r A NAP...A MI NIEMIŁOSIERNIE!! A KOLEGA NA VT Z 86r I MA CISZE!! MOZE JEST JESZCZE COŚ CO EMITUJE TE DZWIĘKI??
POZDRAWIAM


MotoTroll
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
właśnie, mi też ostro wali! trzeba by posłuchać, stukanie stukaniu nie równe w kazdym razie denerwuje mnie, moze powalcze z tym w zime, w koncu ze 2 miesiace (optymista) pewnie snieg bedzie . z reszta ma z czym walczyć ):
pozdr


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Witam.Problem Afryki polego na tym ze w ukladzie napedowym wystepuja duze luzy z racji duzego skoku tylu a co za tym idzie czestych zmian naprezenia lancucha ( szczegulnie szybka jazda w lekkim terenie)-ta cala szarpanina powoduje szybkie zuzywanie sie tychze sprezyn.Afryka takze ma najmocniejszy w tej klasie VT silniczek i najbardziej zywiolowy co tez utrudnia zycie sprzeglu.Podobna Awarie mial kolega w NTV i zostala usunieta we wczesniej opisany sposob.Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 17.10.2004
witam!!
Zgodze się ze eksploatacja w terenie bardziej obciąza jednostke napędową!! Ale co do tych luzów to nie jestem pewien!! Rozumiem ze moze na tym ucierpieć łożysko wałka zdawczego ale amortyzator w sprzegle raczej nie!! Taksamo nie mogę się zgodzić co do "zywiołowości" silnika!! Jezeli mówimy tu o rodzinie VT HONDY to wynik AT 80KM/l jest stosunkowo kiepski!! bo np. NTV ma ich 87KM/l a wcześniej wspomniana VT ma 100KM/l!!.........
POZDRAWIAM!!



MotoTroll
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Jesli chodzi o Honde VT(R) 1000, to jest to zupelnie inny silnik niz w afryczkach itp. (tam cylindry sa pod katem 90 stopni), wiec jego elementy sa na pewno przystosowane do przeniesienia wiekszych mocy. Jesli chodzi o problem glosnego sprzegla w AT, niestety nie potrafie rozwiazac tego problemu (albo raczej sie nie staralem, gdyz u mnie nie wystepuje)


Paweł
RD 04 '92
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: