Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Jaka ilość zębów w oryginale

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 19.6.2006
Przeszukałem posty, znalazłem dużo informacji kto na jakich zestawach śmiga i jakie założy następnym razem, ale nie znalazłem informacji jak jest w oryginale w RD04 czy 15 na 45?
pozdrawiam.


gg 1194640
Pozdrawiam!!!!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
przednia zawsze 16 , a tylna w 03-49 , w 04- 46 a w 07 45.
Byli tacy co kombinowali ale tak naprawdę seryjną jest tak dobrze obliczona że nie ma sensu zmieniać. Cudów nie stworzysz a prędzej pogorszysz.
Zastanawiałem się czy w swojej 03 nie zmniejszyć z 49 na np 47.
Ale wyliczenia i próby drogowe wykazały bezsensowność tej zmiany.
Prosty przykład, moja AT dochodzi do 175km/h ( z kufrem tylnym , który daje spory opór) , przy tej prędkości nie osiągam czerwonego pola na obrotomierzu.
Oznacza to że ten silnik nie ma już więcej siły na rozpędzanie.
Zmniejszenie tylnej zębatki spowoduje spadek prędkości max.
Oczywiście zyskasz wtedy dodatkowe np 10km/h przy prędkościach podróżnych np 120-130 , ale przy max może zabraknąć mocy.
Jest jeszcze jeden aspekt sprawy, ekonomika i sprawność w terenie lub na drodze z pełnym ładunkiem.
Zbyt szybkie przełożenie spowoduje zwiększenie zużycia paliwa dlatego że silnik ma ciężej co skutkuje większym odkręcaniem gazu.
Przy jeździe na pusto i z wiatrem może i spali z 0.5 litra mniej ale też niekoniecznie w terenie sprzęgło dostanie mocniej , z pełnym ładunkiem np po górach więcej gazu=więcej paliwa.
Natomiast seryjne przełożenia są tak dobrane że AT jest wszystko jedno po czym jedzie , ile ma na sobie , czy z górki czy pod górkę daje sobie rade ze wszystkim.
Wielokrotnie miałem tego przykład że moja 03 czy na pusto czy mając na sobie 215kg potrafiła się wyrobić poniżej 5 a nawet 4.6/100km.

zamiast tego całego wywodu mogę powiedzieć to samo jednym zdaniem:
według mnie zmiana przełożeń nie ma sensu.
ale jak zwykle każdy może mieć własne zdanie.
W mocniejszych 04 i 07 zmniejszenie z 46 na 45 może nie mieć złego wpływu to tylko 2%. ale ci którzy spróbowali 43 narzekali.


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
z orginalnym przełożeniem jest tak jak pisze Dzieju, przy czym żebatki z rd03 nie są wymienne z zębatkami od rd04 / rd07 (to samo). Przy czym zmniejszenie - liczby zebów w rd07 z 46 do 45 pomimo braku zmian w silniku wydaje sie rozsądnym posunięciem , również ze względu na równomiernie wyciąganie łańcucha. pozdr


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
czwórka ma wieksze koło z tyły i dlatego tez wiekszą zebatke.(wolniejszą )


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
rambo:
czwórka ma wieksze koło z tyły i dlatego tez wiekszą zebatke.(wolniejszą )


Dzieju -"zebprzednia zawsze 16 , a tylna w 03-49 , w 04- 46 a w 07 45.
atke.(wolniejszą )
"

Franek-skoro przełożenie w czwórce jest 16/46 a siódemce 16/45
to czwórka ma przełożenie szybsze a nie wolniejsze mimo że wolniej
bedzie jechać
Taki mały paradoks słowny


Ostatnio modyfikowany przez Franek
  rambo
Napisano: Czwartek, 20 Marca 2008, 10:23:03   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Franek, kurwa o co kaman

zróbmy bilans czwórka ma wolniejsze tylne koło... to zebatka szybsza. OK
Klaro


XRV 750 HRC
XL 1000 V


  motormaniak
Napisano: Czwartek, 20 Marca 2008, 11:41:09   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Panowie - niby dlaczego czwórka ma większe koło? Ma takie same, a myśle że honda po prostu z przełożeniem 16/ 46 popełniła błąd. Istnieje coś takiego jak zasada liczb pierwszych przy doborze zębatek, ogólnie chodzi o to żeby liczba zębów miała jak najmniej wspólnych podzielników, bo wtedy te zeby trafiają ciagle na siebie- i w przypadku napędu łańcuchowego - moż epowodowac szybsze zużycie łańcucha.
Przy przykładowym napędzie 15 / 45 już po 3 obrotach przedniej żebatki te same zeby trafią na te same ogniwo , przy przełożeniu 16/ 45 będzie to po 16 x 45.
Mogłem coś troche popierdolić, ale w skrócie chodzi o to że parzysta liczba zebów w obu zebatkach może powodować szybsze wyciąganie łańcucha... - najlepiej gdy liczba zebów sa to liczby 1 - podzielne tylko przez siebie i przez 1- to dlatego bardzo wiele napędów ma np przęłożenie 13 / 41, 43 , albo 13/ 47 , 13 / 53 itd


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl


Ostatnio modyfikowany przez motormaniak
  PUFF
Napisano: Czwartek, 20 Marca 2008, 12:56:46   
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
motormaniak: to co powiedziales jest prawdziwe dla przekladni zebatych. Przy lancuchowych dochodzi jeszcze ilosc ogniw lancuchai w tym przypadku nie jest to prawdziwe.


Paweł
RD 04 '92
  motormaniak
Napisano: Czwartek, 20 Marca 2008, 13:29:15   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Rzeczywiście chyba troche sie zagalopowałem z wnioskami i odniesieniem przekładni zebatej do łąńcuchowej.... Zauwazona przezemnie prawidłowośc jest przypadkowa? Nie ma wpływu ilosc zebów na powtarzalność układu łąńcuch- zębatki? Wszak łańcuch napędowy zawsze ma parzystą ilosc ogniw.....




750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: