Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Zerwany gwint pod korkiem spustu oleju...

  

Strony: <<12
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 77
Dołączył: 20.5.2007
Chomik:
A co zrobić jak mam za dużo pary w paluchach i obciąłem nakrętką jedną z 4 śrub w widelcu które trzymają oś przedniego koła ?

To szpilka jest chyba.
Z takim czymś, to ino sprzęt do wykręcania zerwanych szpilek.
http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPath=248_250_298¤cy=PLN

Swoją drogą... te nakrętki dokręciłem ostatnio bez problemu, a korek poszedł w kosmos! Wrrrrrrrrr!


piotr
RD07


Ostatnio modyfikowany przez piotr_3miasto
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
no a jak ona jest urwana i trochę wystaje to jak ją chwycę czymśtam to wykręcę ? No a gdzie dostanę coś nowego do wkręcenia ?


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 77
Dołączył: 20.5.2007
Chomik:
no a jak ona jest urwana i trochę wystaje to jak ją chwycę czymśtam to wykręcę ? No a gdzie dostanę coś nowego do wkręcenia ?

Poszukaj dobrze zaopatrzonego sklepu/hurtowni, tam powinieneś bez problemu kupić,ewentualnie może być "wycinek" śruby z pełnym gwintem,
określonej długości (warto wziąć w podwyższonej klasie wytrzymałości).


piotr
RD07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Chomik:
A ona się wykręca ?


Tak wykręca się. Mi się nawet czasami zdarzało że wykręciłą się cała szpilka zamiast samej nakrętki ...

A tak wogóle to te nakrętki dokręca się bardzo delikatnie bo tylko 12 Nm . Nie wiem jak wy ale ja bez klucza dynamometrycznego nie zabieram się do grzebania w Afryce bo pewnie już niejedną śrubę bym urwał


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
piotr_3miasto:
Poraża mnie jednak myśl demontażu silnika z ramy!
W osi tego otworu stoi akurat rura dolnego odcinka ramy!!!
Ewentualne rozwiercanie i gwintowanie klasycznym sposobem niemożliwe.

Taką sama kolizję będziesz miał przy regeneracji gwintu spiralka Heli Coil, bo zasadniczo do tego samego się sprowadza - czyli do gwałtu za pomocą gwintownika Ale nie bój nic - raczej nie trza wyjmować całego pieca - myślę (poprawcie jeśli coś popieprzyłem) że wystarczy odkręcić mocowania silnika i trochę przesunąć silnik tak coby odsłonić otwór, bez konieczności odłączania całego osprzętu i wyjmowania silnika.
Pozatym Piotrek - nie bój nic, nowa nakrętka nie rozwali bloku. To nie jest hydrauliczny korek ze stożkowym gwintem i nie wywiera nacisku na boki, tylko poosiowo na uszczelkę między łbem a karterem (zastrzegam że tego korka w AT jeszcze nie widziałem). Z tego też względu nie ma obaw o ewentualne przecieki między spiralką a śrubą itp.

Teraz trochę o kulturze technicznej. Panowie - tak jak radził Hubert - bez klucza dynamometrycznego to się najwyżej przekręca kluczyk w stacyjce, a i to ostrożnie
Druga sprawa - absolutnie żadne nici czy taśmy uszczelniające.
To ma sens jak w trasie Cię spotka takie nieszczęście i musisz doraźnie coś uszczelnić. Tego typu uszczelnienia stosuje sie do gwintów rurowych, których zarys i pasowanie jest specjalnie do tego przygotowane. Gwinty maszynowe po jakimś czasie szlag trafi, zwłaszcza że jedna strona jest miękka bo aluminiowa.
Pamiętam jak daaawno temu kumpel mocno wyczulony na punkcie "kultury technicznej" nabył Junaka M07 od gościa z pobliskiej wiochy. Junak zadbany i wogóle tip-top. Potem się okazało że typ WSZYSTKO co mógł poskręcał na pakuły... Koleś wrócił i gościowi wpierdolił... Nic mi nie wiadomo, żeby kiedyś chciał kupić AT ale lepiej uważajcie z tymi taśmami, bo facet jest duży i nagły w rękach


Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS


Ostatnio modyfikowany przez Pastor
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
A po gwintowaniu węża od kompresora do korka wlewu oleju i opiłki wydmucha. Ewentualnie troche oleju i znowu powietrzem przez korek wlewu oleju. Ładnie w ten sposób usuwa sie tez masło powstałe gdy dostanie sie do oleju woda.


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 252
Dołączył: 6.6.2007
A jak wdmuchniesz opiłki w jakas szczelinke? Poza tym dmuchanie to brzydka zabawa i Krolowej nalezy sie szacunek!!!


http://www.youtube.com/watch?v=NNTLtolrzxo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Nie żeby się wymądrzać bo "kultury technicznej" to u mnie tyle co tej właściwej u Anioła z Alternatyw 4 ale dawno-dawno temu /będzie z 13 lat/ w skutek nadmiernego pałowania po autobanie i uprzedniej niewiedzy francuskiego mechanika /debil źle dobrał zamiennik świecy/ wywaliło mi świece żarową razem z gwintem w Golfie III 1,9 GTD. Ostatnie kilka km. do granicy naszej Przenajświętszej dojechałem sobie na trzech „garkach” budząc powszechny popłoch /jak ktoś nie wie jak chodzi taki diesel to niech sobie lub koledze wykręci jedną taką świeczkę i odpali/. Strach miał oczy ogromne /w końcu utopiłem w tym złomie dorobek, swojego młodego - wówczas - życia/ a finał był iście litowy i niezbyt kosztowny. Po dowiezieniu sprzęta z granicy lawetą do domu, Pan, który całe życie robił w PPNiG przy agregatach dieslowskich na wiertniach w jedno popołudnie problem rozwiązał wykonując tak zwaną redukcje - auto jeździ pewnie do dzisiaj a obecny posiadacz żyje w błogiej nieświadomości. Sam bym się za takie rzeczy nie brał bo nie mam doświadczenia i odpowiednich narzędzi ale jest to na bank do zrobienia, gdybyś jednak postanowił się pozbyć Afri to daj info na a do jakiego zagajnika ją wywiozłeś i gdzie papiery mam odebrać.

Ps.
Ciśnienia na korku spustowym to pewnie nie ma ale na świecy żarowej jest spooooro atmosfer


Ostatnio modyfikowany przez Pawel_z_Jasla
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
Pawle tam 20 bar będzie to max ( dokładnie tyle co ciśnienie w cylindrach ) ale na pompo wtryskach to już ładne wartości są


transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
czy ktoś wie jakim momentem go potraktować? nigdzie nie znalazłem. nie chciałbym moimy smukłymi i delikatnymi rączkami powtórzyć wyczynu kolegi


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Wg Haynesa korek oleju do AT to 34 Nm

A propos korka.

Aby nie wyciągać silnika można w korku nagwintować mniejszy otwór i dorobić korek a potem całość wkleić.




Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Strony: <<12

  

     Skocz do forum: