Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Akcesoria i części
>>
wskaźnik ładowania
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=Pastor][quote=barthez] Jakie prądy są właściwe, bo z tego co widzę amperomierze mają zakres +/-50A - co jeszcze uznać za właściwe, a co za "za dużo" PS Jeżeli zamontuję jakiś zwykły zegar samochodowy, nie będzie problemu z wodoodpornością?[/quote] Co jest właściwe, a co nie, to już zależy od tego jakie masz pobory prądu ze swojej instalacji, ale łatwo to ustalić. Jak juz zamontujesz to zrobisz tak: 1. przy WYŁĄCZONYCH światłach, stopach, migaczach i wszystkim co tam masz, robisz powoli przegazówkę do wysokich obrotów. Najlepiej żeby aku był wtedy troche rozładowany, ale niekoniecznie - za to zwróć uwagę żeby poziom elektrolitu był w normie. W tych warunkach prąd ładowania aku powinien być największy, więc wzkazówka polezie na prawo o jakąś tam wartość. I tą wartość przyjmij sobie jako maxymalną granicę - jeśli zdaży się że zostanie przekroczona, to będzie znak że z reglerem jest cos nie tędy i aku może się gotować. 2. przy wyłączonym silniku i dobrze naładowanym aku, włączasz wszystko co masz - GPS, światła, stopy, migacze, wibrator, laptoka, grzane minetki, napęd fotonowy, mikrowelę i pogrzewanie sedesu. Określisz w ten sposób ile prądu może wypływać z aku w warunkach roboczych. Wszystko co przekroczy ten zakres będzie oznaką jakiegoś zwarcia, czy podobnej padaczki. Nie dotyczy to rozrusznika - wogóle trza by się wpiąć amperomierzem tak coby nie mierzyć prądu do rozruchu. Nie wiem jak rozrusznik w AT, ale mój potrafi w blokadzie brać ponad 200 A, więc taki amperomierz po pierwszym rozruchu przypominałby świece dymną wow1 lol Te samochodowe amperomierze, które znam wodoporność mają raczej wystarczającą - mają zwykle szybkę mocowaną przez zaprasowany kołnierzyk z blachy, a pod tym siedzi zwykle jakaś uszczelka, więc jest ok. Zwróć koniecznie uwagę na [b]porządną [/b] izolację styków - oba przewody są pod pełnym napięciem i mają zajebisty przekrój. Jeśli zrobisz nimi zwarcie do masy, to będziesz miał piękną spawarkę wow1 i z miejsca wykopcisz aku lub alternator, albo i całe moto. Niegłupio byłoby pomyśleć o jakimś zabezpieczeniu, ale bez schematu i adwokata nic więcej nie powiem :P :P No właśnie - w downloadzie jest jakiś schemat? Podpowiedzcie gdzie, to sobie ściągnę. papa [/quote]