Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Akcesoria i części
>>
wskaźnik ładowania
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=Pastor][quote=kajetan]A teraz mi odpowiedzcie co lepiej zamontowac w Afri, amperomierz czy woltomierz ? A i chyba najważniejsz, w jaki sposób prawidłowo zainstalować taki wskażnik ? [/quote] Rpouch mnie ciągle w tyłek kopie, więc nie mam wyjścia - muszę coś napisać lol Woltomierz i amperomierz kierunkowy mają swoje zady i walety. Generalnie jest tak: W woltomierzu zakres pomiarowy jest dość szeroki i trochę ciężko jest na pierwszy rzut oka wyczaić czy jeszcze jest ok czy już kijowo. Niektóre (V) mają skalę zawężoną z zakresem między np. 10-16 V albo coś koło tego i tam trochę łatwiej o zorientowanie się co do stanu ładowania. Tylko że wtedy i tak musisz się dość wnikliwie wgapiać w tą skalę, żeby odróżnić np. 13,6 V od 13,1 V, a potem uruchomić w mózgu proces analityczno-decyzyjny żeby wiedzieć czy w prądach jest dobrze czy niespecjalnie lol W amperomierzu kierunkowym (czyli takim z zerem na środku, co się wychyla w lewo i w prawo) masz sprawę znacznie ułatwioną taak Jak wskazówka stoi na środku (na 0) to znaczy że z akumulatora nic nie wypływa i nic nie dopływa. Jak się wychyli w lewo, to odrazu widzisz, że prąd płynie [b]Z[/b] akumulatora w świat, czyli jest rozładowywany bo albo ładowanie kaputt, albo suma poborów prądu jest chwilowo większa niż wydajność alternatora. Jak się wychyla w prawo to znaczy, że aku jest ładowany bo prąd płynie [b]DO [/b] niego. Jak się wychyli w prawo za mocno, to też odrazu wiadomo że aku jest przeładowywany bo właśnie zdupczył się regulator i za chwilę zagotuje ci baterię. Ot i cała filozofia Po mojemu z amperomierzem diagnostyka w czasie jazdy jest znacznie łatwiejsza i pewniejsza, co nie znaczy że dobry woltomierz też nie daje rady. A teraz podłączanie: Woltomierz podłączasz równolegle, jak np. głupią żarówkę w dowolne miejsce instalacji odłączane przez stacyjkę - między "+" a masę i już. Amperomierz podłacza się bardziej upierdliwie, bo szeregowo w przewód doprowadzający prąd do aku. Podeślij mi jak chcesz schemat AT na priv to powiem dokładnie gdzie. Generalnie wymaga to rozłączenia tego właśnie przewodu i pociągnięcia do kokpitu 2 przewodów o przekroju [u]NIE MNIEJSZYM [/u] niż ten rozłączony. Czyli musisz ciągnąć 2 dość grube druty na raz lol lol :P ;) Kiedyś miałem amperomierz bocznikowy - był fajny bo nie musiałem ciągnąć grubych drutów :D lol lol ale sam go sobie zrobiłem z miliwoltomierza i nigdy nie widziałem takich gotowych w sprzedaży. Jakbym z czymś zbytnio namieszał to pytajcie Towarzysze. jupi1 Zdrowia![/quote]