Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Problemy techniczne
>>
Termostat i nagrzewanie silnika
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=Pawel_z_Jasla]No tera wiem troszke wiecej i jednak wszystko wskazuje na to, iż walniety może być termostat. W moim Trampku silnik przy podanej przez ciebie temp. faktycznie nagrzewał sie długo ale jak juz wskazówka weszła mniej więcej na połowe skali to tam sie trzymała nawet podczas jazdy /wskazanie podnosiło sie pod górna granice przy dłuższym postoju lub podczas ostro pokonywanego podjazdu np. jakies dłuższe serpentynki/. Nigdy nie zdarzało sie aby podczas jazdy nawet przy temp. w okolicy 0 stopni wskazówka spadała zupełnie do zera. Aha i coś jeszcze: Ja w swoim zrobiłem odnosnie chłodzenia pewien patent, który sprawdzał sie doskonale na południu Europy. Na prawej chłodnicy jest wentylator załączany z wkręconego tam czujnika, aby uniknąc przegrzewania się /praktycznie nie spotykane zjawisko w Trampim ale np. w temp. +36 stopni i korku wskazówka ostro atakowała max. granice/ dorobiłem ręczny wyłącznik, który zamontowałem na kierownicy /dałem zwykły przełacznik motocyklowy od świateł/ tak, że czujnik działał ale ja zawsze mogłem awaryjnie schłodzić silnik z pewnym wyprzedzeniem - nie jest to konieczny do realizacji patencik ale jak ktos lubi sie bawic i jest tak jak Ja przewrażliwiony ;) Pozdrawiam !!! piwo [/quote]