Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Problemy techniczne
>>
filtr powietrza jaki ? gdzie ? gąbka ?
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=Chomik][quote=Franek]Chomik, jadąc przez pustynię powinieneś zmieniać olej 2x częsciej razem z filtrem. Czyli 18 filtrów. Jako że zapylenie duże a filtr powietrza wszystkiego nie wyłapie olej będzie zabierał syf ze scianek cylindra . W tym oleju będziesz miał nie tylko opiłki metalu z normalnej exploatacji silnika ale i piach ( no mikropiach). Może dojść do tego że jak filtr Ci się zapcha to i spadnie ciśnienie oleju. Jako że temperatura w Afryce wysoka to tym bardziej spadnie. i carwa można silniczek zajechać. Wiem tyle że chłopaki którzy jechali przez Afryke silniczki mieli zajechane na śmierć na końcu podróży. A motek na starcie był nówka. To był mój motek i dlatego wiem. Ty pomyśl żeby zrobic filtr powietrza gąbkowy do afryczki. K&N na piach nie jest dobry a papierowych to będziesz musiał wieźć cały worek.[/quote] [quote=Chomik]Franek, tej typowej pustyni to w końcu nie cała Afryka.... Egipt to raptem około 1500 km.... później Namibia jeszcze kilkaset km, ale generalnie jak wiesz jedziemy z Plecakami, więc nie będziemy się specjalnie pchali (szkoda, ale coś za coś) w pioch. No i generalnie serwisowo wymiany są co 12.000 km ja przyjąłem zmiany co 6 tysięcy.... dlatego (3 moto 3 zmiany). Ale o gąbce słyszałem i planowałem coś takiego jak to wykonać. Jakiej gąbki użyć ? Cy to ma być równoległe z filtrem KN czy zamiast ? Gabka nasączona tym olejkiem co KN ?[/quote] [quote=Franek]Zastosowałbym zamiast filtra K&N. Mam kilka filtrów gabkowych w domu i zobaczę od czego podpasować. Gąbka ma byś oryginalna z filtra motocyklwego. Spód zostawiłbym oryginalny a dokleił górę. Filtry gąbkowe są normalnie klejone. Od spodu trzeba by było dać siateczkę zeby sie nie zapadał. Wykonałbym ( sam je zrobisz) takie dwa filtry . Piorę je normalnie wodą z mydłem. Później musi wyschnąć. Stosuję oleje do filtrów gabkowych (50% ceny K&N) Nie stosować proszków do mycia/prania filtrów.[/quote] [quote=Chomik]Franek a jaki jest minus tych filtrów gąbkowych ? Spalanie inne ? Zastanawiam się czy nie zmieniać na gąbkę tylko w przypadku jazdy po określonym terenie...[/quote] [quote=Franek]Najbardziej dokładne są filtry papierowe. Gąbkowe stosuje się w prawie wszystkich enduro. To chodzi i zdaje egzamin. Lepiej przeprać co dwa trzy dni gąbkowy filtr niż jezdzić zasyfionym papierowym. Jeśli jedziecie w grupie to za pierwszym zawsze zostanie kupa kurzu i filtr być może trzeba będzie czyścić co dzień.... Brudny filtr to kazdy wie, że szkodzi silnikowi i wzmaga pragnienie na paliwo. W TT 600 mam przejechane 20tys i Drz 400 też niewiele mniej na gąbkowym a silniki nie wykazują oznak najmniejszego zużycia. Czyli nie biorą oleju i spalanie paliwa w normie. Motocykle używane są nie na asfalcie [/quote] Czy ktoś widział gąbki do AT i co myślą inni o takich filtrach ?[/quote]