Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Problemy techniczne
>>
K&N + DynoJet Stage I + tuningowa koncowka wydechu (np. Remus)
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=podosek][quote=jochen]Kiedyś gadałem o Dynojetach z Adamem Dukałą z Moto-Topu w Krakowie - on twierdzi, że w AT nie ma sensu się w to bawić bo: przyrost mocy jest niewielki (kilka procent), osiągany jest w górnym rejestrze obrotów, skutkiem czego góra jest troszkę mocniejsza, a dół słabszy, zmniejsza się żywotność silnika, no i rosną koszty serwisowania. Skórka nie warta wyprawki. Jego zdaniem tego typu rozwiązania mają sens i są stosowane w motocyklach sportowych ścigających sie na torze, gdzie silnik pracuje cały czas na maksymalnych obrotach i każdy dodatkowy konik się liczy. To tak, jak doładowanie dynamiczne - fajnie wygląda na prospekcie i sloganie reklamowym, ale normalnemu użytkownikowi nic nie da. [/quote] No tak, adam jest znany z niechęci przerabiania afryki. Nawet nam KN-ow nie pozwolil zakladac na wyjazd tylko dopiero jka juz naprawde motorki nie beda chcialy jechac. W zestawie do Afryk - a kupilismy wszystkie mozliwe 90, 93-96, 96-03 sa iglice, dysze głowne (wieksze (do nie orginalnych tlumikow) i mniejsze - do orginałów. jest tez wiertlo do powiekszenia otworkow wplywajacych na szybkosc reakcji na gaz. (nie wiercilismy). Jest tez jedna podkladka. Nasz patent polagał na obnizeniu iglicy o jeden zabek w dół (w stosunku do instrukcji) oraz zastosowaniu dyszy mniejszych o 5-6 pkt niz tez dostarczone w org. zestawach DJ. Dla rd07A oznacza to pozostanie przy orginalnych dyszach 115, i zalozenie tylko iglicy) Dla RD07 to zamowienie Dyszy 110 a dla RD04 wymiana dysz na 120 (czyli niepotrzebne dysze z zestawu do 07A) Ostatnią rzecza (juz wysoko) bedzie wkrecenie sruby skladu mieszanki o 0,5 - 1 obr. w celu maksymalnego zubozenia mieszanki. no i oczywiscie zapodanie KNa dla lepszego przewiewu. A czy sie uda? Napiszemy z wysokosci piec tysiecy szescset coś. [quote=JOJNA]ja sie poruszałem takim zestawem jak k&n + arrow bez dj i to jest dobre zestawienie jesli chodzi o dj to według mnie strata kasy pali wiecej mocy moze ma wiecej ale pytanie po co ? [/quote] Szczerze? Zalozylem wersje "na ubogi skład" i nie widze zadnej roznicy, ani spadku a ni wzrostu mocy ani nawet spalania (ponizej 6 l full zapakowana na wyjazd afryka, spokojna jazda) [quote=wieczny]Hehe, też jestem ciekaw czy to cuś da. K&N za... około 250pln, dynojety 380pln, wydech (załóżmy firmowy dedykowany, taki Leo Vince) 1000pln (ściągany z Niemiec) no i wizyta na hamowni w celu dostrajania. W 2000pln można się zamoknąć (a jak ktoś ma zniżki to nawet i mnie), ale pytanie - czy warto? Jakieś wykresy z hamowni przed/po? Ile to by dało koni na kole?[/quote] Hamownie mozesz sobie darowac. Wykresy masz zalaczone do kazdego modelu AT w pudelku z zestawem oraz dostepne z netu. [url]http://www.dynojet.com/[/url] - popatrz do wersji europejskich. W isntrukcji jest napisane co i jak pozakladac i ile wkrecic ktora sróbke. roznice sa tak drobne ze gwarantuje ze nie zauwazysz. [/quote]