Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Problemy techniczne
>>
K&N + DynoJet Stage I + tuningowa koncowka wydechu (np. Remus)
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=podosek][quote=podosek]A czy sie uda? Napiszemy z wysokosci piec tysiecy szescset coś.[/quote] [i]for the record[/i], winni jestesmy pare informacji Obnizenie iglicy ma na celu zubozenie mieszanki paliwa. Robimy to wtedy kiedy zmieniają sie parametry zewnętrzne - czyli ciśnienie powietrza. Spadki cisnienia znaczące mozemy zaobserwowac tylko wraz ze wzrostem wysokości n.p.m. Wtedy spada ilość dostepnego powietrza i tym samym skład mieszanki przechyla sie w stronę za bogatej mieszanki. Obrazowo mówiąc cylinder jest zalewany paliwem ktorego nie zdąza spalać. (to tak jak jezdzenie na ssaniu za długo). Róznice te sa nie do zauważenia na terenie Polski. Minimalny spadek mocy zaobserwujecie w wysokich Alpach. Ale to bedzie chwilowe i nie ma sensu bawic sie wtedy niedostepnymi przeciez iglicami... Jazda na zbyt ubogiej mieszance powoduje ze w skladzie bedzie wiecej powietrza co skutkuje wzrostem temperatury pracy głowicy. I znowu na wskazniku temperatury tego nie zobaczysz (albo minimalnie) ale temperatura pracy glowicy bedzie za wysoka. Jasny kolor swiecy rowniez bedzie swiadczył o zbyt ubogiej mieszance. Nie czuc spadku mocy, moto sie zbiera, nie koniecznie strzela po gaznikach ale to wszystko jest bardzo złudne - w dupe dostaje niezauwazalnie głowica. Problemy z za bogatą mieszanką zaczynają sie od wysokości 3500 -4500 ale i tak pierwszym krokiem bedzie wymiana zwyklego filtra na KNa. A dopiero potem jest zabawa z iglicami i dyszami głownymi. Atakujac w tym roku Himalaje zastosowalismy zestawy DYNO JET poniewaz iglica w AT nie ma regulacji (rowków) . I tu uwaga!!! Iglice DJ maja inny kształt od orginalnych zatem przeplyw paliwa zdluz niej bedzie inny niz w orginalnej. Ustawienie wysokosci iglicy i powiekszenie wlk dyszy daje wzrost mocy + KN). Opuszczenie o jeden rowek niz zalecane przez DJ daje ustawienia jak na fabrycznej AT a o dwa zubaża mieszankę. Naszym celem (zreszta zrealizowanym) byl wjazd na 5600m npm i to wymagało obnizenia iglicy i zmniejszenia dysz głownych + obowiazkowo KN. A ten jeden kolega co tego nie zrobił w Krakowie to rozpruwal swoja AT na wysokosci 4200 bo kompletnie nie chciała jechac. Reasumując: 1. Jak wielkie ma znaczenie wysokosc iglicy mozna to zobaczyc dopiero wysoko. 2. Obnizenie orginalnej iglicy w warunkach normalnych - zubozy mieszankę (czego nie zauwazysz w parametrach) zwiekszy temperature pracy glowicy i moze doprowadzic do jej uszkodzenia. Owszem spadnie spalanie. 3. Srubka składu ustawiona ma byc na fabryczne ustawienie - bo dotyczy tylko wolnych obrotów - iglica odpowiada za średnie, a dysza głowna za wysokie obroty. 4. Jak wolne obroty sa za wolne i moto gasnie na wysokosciach zubazamy mieszankę wkręcając srubke składu. 5. Po kombinacjach z iglicą nalezy wykonac SYNCHRO!!! [/quote]