Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Problemy techniczne
>>
Stuki, puki
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=guzziboy]Jesli chodzi o zacisk to raczej nie- gdy klocki dodkna do tarczy podczas hamowania zacisk robi sie sztywny i nie wydaje dzwiekow.Jakiekolwiek buczenia czy jeki moga byc spowodowane kiepskimi klockami-to ze sa grube nie znaczy dobre.Moga byc od nowosci kiepskie , lub zeszklily sie-tak sie dzieje gdy po zalozeniu nowych klockow odrazu ostro chamujemy.Stuki i puki moga powstawac od innych zeczy-trzeba sie przyjzec.Przedni blotnik to niezla membrama akustyczna-takze moze o niego udezac przewod hamulcowy lub walek predkosciomierza i tez bedzie glosno.Czasem przednie zawieszenie moze przy gwaltownych skokach wydawac nieprzyjemne dzwieki (nie jest to awaria).Stuki tez powstaja na glowce ramy-trzeba ja sprawdzic na kilka sposobow-to ze nie czujemy luzu na lagach szarpiac przednim zawieszeniem, nie znaczy ze lozyska sa ok.Ich zuzycie moze sie ujawniac przy duzych obciazeniach(wtedy gdy wpadamy w jakis dolek).Najlepiej jest podniesc przod do gury i krecic kierownikiem w obie strony-powinien chodzic lekko i plynnie w calym zakresie skretu.Jesli czujemy jakies nieprawidlowosci w pracy to lozyska sa na smietnik(zazwyczaj kierownica lekko sie blokuje przy ustawieniu na wprost.)generalni w Afryce te lozyska nie wytrzymuja dlugo takze trzeba sie liczyc z ich wymiana.Moze byc tez tak ze wszystkie sposoby kontroli zawioda ale po wymianie(niby dobrych lozysk) stuki w glowce ramy znikaja.Komplet lozysk glowki to ok 150 zl.Nic nie przychodzi mi do glowy z innymi stukami ale zawsze nalezy dokladnie obejzec maszyne , moze to cos innego -niekiedy bardzo blachego.Pozdrawiam.[/quote]